Telia har världspremiär med ny logga IDAG! :)

Så går ni runt på stan idag kommer ni att märka att Telia butiken har blitt helt lila :). Alla gamla Telia loggar världen runt revs ner och gjordes om under natten, detta kom att kosta Telia en kvarts miljard!

Anledningen till att de bytte logga var för att ett det redan fanns ett annat företag som hade röd/rosa bakgrund på sin logga, fast ingen hade lila. Och så vill de betona att Telia är ett internationellt bolag (de har butiker enda nere i Kazakstan!) genom att ha ett gemensamt varumärke för alla butiker i de olika länderna. T.ex. hette Telia i Norge Netcom.

TeliaSonera heter nu det internationella bolaget och det är det som kommer att stå på deras logga. Loggan består av en tjock lila text och vit bakgrund, bredvid sitter ett (sten/diamant-liknande?) märke med vita ränder målade över den lila bakgrunden, ränderna ska presentera Telias nät världen över.

TeliaSonera

Själv tycker jag inte att deras nya logga är sådär jättefin men den är enkel och lätt, och så ser den mycket bättre ut än den gamla iallafall. :) 
Ett annat bolag som jag tycker har gjort bra reklam ifrån sig är Tele2, nuförtiden associerar jag lätt får med mobiltelefoni och deras slogan kommer man ihåg! ”born to be cheep”. / Liliana :)


Kommentarer
Postat av: Jon

Hej!!!! Snygg blogg!

2011-05-13 @ 10:12:31
URL: http://fotbolluk.blogg.se/
Postat av: rami

den är jätte bra liljana

2011-05-13 @ 12:14:49
Postat av: hella???

åh, vad intressant lil-hjärna. ska ta vara på detta och skriva det i mina anteckningar. kan du inte skriva lite om Japans situation i dagsläget? tack.

2011-05-15 @ 19:02:00
Postat av: Okänd. (Hella)

Jätte intressant!! Fick väldigt god nytta av detta, det ska jag spara i minnet. Skulle gärna fråga dig óm du kunde skriva något om meldifestivalen? tack!

2011-05-17 @ 17:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0